"Eerst vertrouwen, dan radiatorfolie"

GEERTJE - Maatschappelijke Marketing & Communicatie • 16 september 2019

Eh, wat?

“Ze deden (…) aanvankelijk ‘alles verkeerd’. Het plan om via informatieavonden en een website mensen ertoe te bewegen hun huis te isoleren, faalde jammerlijk”

Een mooi inkijkje in de Volkskrant (17 november '22) in hoe je onbedoeld de plank mis kunt slaan als je je niet vooraf goed verdiept in je doelgroep. Want je kunt als organisatie wel de beste intenties hebben, maar geloven mensen dat ook? Vertrouwen ze je? Hebben ze het gevoel dat ze kunnen uitvoeren wat jij vraagt, of juist de verwachting dat dit heel ingewikkeld gaat zijn? Kunnen ze wel uit de voeten met een website, en hebben ze wel (mentale) tijd voor een informatieavond?

In dit geval niet dus. Wat wel werkte? Met een bakfiets de wijk in: in gesprek gaan. Eerst vertrouwen krijgen, dan verduurzamen.

Buiten de gebaande paden duurt de tocht soms wat langer, vaak kom je wél verder ;-)


Het hele artikel lees je in De Volkskrant.

Share by: