Ik ben Geertje Visser. Afgestudeerd als taalwetenschapper (sociolinguïstiek) en gedragsveranderaar. Dat taal, communicatie en menselijk gedrag de rode draad in mijn carrière vormen, is dus niet zo’n verrassing.
De afgelopen 16 jaar werkte ik in veel verschillende functies binnen de marketing en communicatie. Onder andere bij ING, de Sociale Verzekeringsbank, Technische Unie en de Autoriteit Financiële Markten. Van social media manager tot adviseur klantcommunicatie, van marketingmanager tot gedragsonderzoeker en van online (klant)communicatieadviseur tot manager corporate communicatie. Zowel binnen de (semi)overheid als de commerciële sector, voor B2C en B2B. Strategisch én hands on. En altijd dicht op de klant.
Daarnaast schrijf ik veel en goed. Met mij in huis hoef je geen tekstschrijver meer in te huren. Wat er ook nodig is: ik zet het op papier.
De afgelopen 16 jaar wisselde ik steeds tussen banen bij commerciële bedrijven en de (semi)overheid. Bewust. In mijn ogen kunnen die twee namelijk veel van elkaar leren.
De publieke sector kan soms best iets meer ‘marketingdenken’ gebruiken. Denken vanuit de klant & gedrag. En ook in de private sector is een scherp oog voor kwetsbare klanten en begrijpelijke taal nodig.
Daarom ben ik GEERTJE – Maatschappelijke Marketing & Communicatie gestart. Marketing & communicatie met als doel om het leven van mensen ietsjes beter te maken.
Ik sla de brug tussen marketing en communicatie, tussen de publieke en private sector en tussen ingewikkelde taal en B1. Maar vooral tussen organisaties en de klant. Met mijn jarenlange ervaring kies ik een aanpak die past bij het vraagstuk, niet eentje die past bij een afdeling, middel of kanaal. Altijd staat één ding centraal: de klant. Of de burger. Of, laat ik de discussie beslechten: de mens.